En påse surgott blandat ?

Straxt innan jag gick hemifrån imorse kom fönsternissarna för att göra klart det allra sista i fönsterväg nu efter fönsterbytena. Ger dom en knippa extra nycklar och ber dom loud and clear att INTE låsa överlåset så "städhulda" ska komma och hon har inte nyckel till överlåset.

Kommer till jobbet hinner jobba på ett bra tag med diverse saker så plingar mobilen till och det är Eva (Kramgo) som messar mig med en stilla frågan om hon och J kan få komma och bo hos mig en eller par nätter, då hon vunnit biljetter till hästshowen i Globen nu i slutet av november. Självklart får hon det och jag blir så nyfiken på vad det är för tävling hon har vunnit och ringer upp och vi pratar bort säkert en halvtimma.

Blev så glad över messet och att prata med Eva så jag beslutar mig för att gå ut och köpa Thai-take-away till lunch. Hinner tillbaka till lunchrummet och lägga upp på tallriken när mobilen ringer igen. Det är städfirman som ringer och meddelar att överlåset är låst och att  "Hulda" inte kan komma in. *SUCK*.

Slänger i mig maten som jag lagt upp på tallriken, sparar det som finns kvar i lådorna till morgondagens lunch och nappar åt mig en bilnyckel i farten och rusar iväg och kör till bostaden.

Normalt sett har vi bara automatlådor på våra tjänstebilar, dock inte på denna, blev jag varse:
* Glömde trampa ner kopplingen när jag vred på nyckeln  *kängruskutt fram och tjyvstopp*
* Glömde trampa ner kopplingen *igen* när jag skulle stanna vid rödljuset, det första  *kängruskutt modell mindre  som  jag hann korrigera med kopplingen*
*Nästan framme vid bostaden hittar jag den 6e växeln *visste inte det fanns så många på en liten Golf*

Det konstiga är, att när jag kör min egen bil -med manuell växellåda, så har jag absolut inga problem med koppling och växelspak - eller gå mellan tjänstebilarnas automatlåda och min privata bil. Men nu blev det bara tililt.

Resan tillbaka till kontoret skedde utan några konstigheter, förutom en reflektion om bensinpriset. Men det får bli i nästa inlägg det. För nu ska jag njuta av tanken och planera inför det trevliga halvspontana besöket i november


Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Japp vi ser fram emot besöket både J och jag :D Hon skiner som en sol hela tiden! Och jag har förvarnat att Mini är hemma när vi kommer...



Tänk vad enkelt det kan vara att förgylla någons dag ibland... *funderar*

2008-10-09 @ 18:58:45
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0