Söndagen som gick..

... i nasarens tecken. Resultatet från barnklädesloppisen blev inte riktigt vad jag hade hoppats på. Kom hem med 2 flyttlådor av 3. Den storleken på kläder och skor som jag hade efterfrågades inte. Lite konstigt tycker jag,  i dessa kristider, men men vad vet jag. Är kanske inte tillräckligt "fint" att köpa begagnat till en 6-8 åring som till en 14-18 månaders baby.

Men en reflektion gjorde jag, där bakom mitt lilla stånd, om vad en del tycker om det här med begagnat, second hand. Ett par kvinnor, modell mormor/farmor ja, ni kanske fattar åldern som jag tänker på - vrider och vänder på nästan varenda klädesplagg/leksak som finns till försäljning, vid alla bord - och kommenterar det är begagnat (nån knapp saknades, lite noppor på mjukisbyxor och fleece, nån kossa saknades till en bondgård osv) och att priset är för högt ?? Priserna på kläder låg på allt från 5kr upp till 100:-, det anser jag inte vara dyrt, inte om man jämför det med priserna i affärerna.

Vad tror dom - att man på en barnklädesloppis säljer sprillas nya prylar till priset gratis ?

Är det någon som har erfarenhet av att anordna/organisera en barnklädesloppis/klädbytardagar som vill dela med sig av sin kunskap på det området? Eller har en secondhandaffär som säljer på kommission  som kan komma med råd och dåd? Trots det inte gick så bra igår så har jag fått blodad tand att försöka ordna något liknande själv, men vet inte hur jag ska gå till väga.

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Här är det ju ett par mammor (tror jag) som från första början har varit delaktiga i/startat den stora barnklädesförsäljningen uppe i Folkets Park på Skeer. Det är en jättestor grej som egentligen tydligen ska ha börjat i liten skala.

Det gäller väl att börja i sin bekantskapskrets kanske och göra en liten försäljning i närmaste området, sedan när bollen väl är satt i rullning så kanske den rullar vidare fortare och fortare.



Du kanske kan kolla med Orsakullan? Hon brukar alltid gå på den stora försäljningen och kanske hon vet lite mer om grunden till det hela med. Vet liksom inte men har fått för mig att hon haft något finger med i detta förut - eller så har jag helt fel... *S*

2008-10-14 @ 08:04:07
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Orsakullan

Här har du ett loppisfreak :) Är med på barnprylsförsäljning i Orsa 2ggr/år och det är helt suveränt! Mina ungar har inte mycket nya kläder minsann men det syns inte då jag gjort massor med fynd på att handla second hand. Finns bara positivt med det tycker jag: Priset, miljövänligt, skönare för barnen då plagget blivit tvättat många gånger etc. Hittade häromdagen en vinteroverall till lillen för 40 kr -varför lägga ut 500-1000 kr på en ny när man hittar lika fint begagnat för en struntsumma! Men såna damer som du beskrev häruppe har inte fattat vitsen med loppis tror jag, de har inte så mycket där att göra. Ett tips - lägg ut det som är kvar på Tradera!!

2008-10-14 @ 19:40:33
URL: http://orsakullan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0