Konfetti..

.. hela dagen lång!!

Håller på att sortera upp och arkivera en mängd handlingar och andra papper för att kunna lämna ett prydligt rum och skrivbord nu när jag ska iväg på semster till dom svenska daliska fjällen. Många av handlingarna är på ohålat papper så mitt hålslag för stora tjocka dokument har gått för högtryck.

Mmm, på högtryck tills för en liten stund sen då jag med lite våld fick pressa ner "armen" för att komma igenom akten jag höll på med. När jag i sista stönsucken slänger mig ner över hålslaget och äntligen får pappret perforerat med hål som jag vill ha det, lossnar bottenplattan. *SUCK*. Ut över skrivbord, golv och mig och ett par ställen till, minst - är det en mindre sjö av konfetti-á la hålslag

Så nu är mitt städade tomma rena skrivbord och rum fyllt med konfetti, små djälva pappersringar överallt och det är nästan lögn och helvete att få bort dom. När jag tror jag har förpassat den sista papperssmulan i papperskorgen, ja då dyker det upp en konfettiarmé någon annanstans. Från ett ställe jag inte kan förstå hur det har kommit konfetti dit, för det hela är så ologiskt.

HIPP HURRA - nu fick jag min första motgång, fredagen den 13 som det så fint är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0