Om dom ändå..

.. kunde komma fram till vad det är för fel på bror min.

Ovissheten tär mer på mig, än om jag visste "felet" och åtgärderna. Ja, det tär på bror med. I söndags var han helt askgrå hela han, så igår så kidnappade jag och pappa honom så han fick komma ut och andas frisk luft i 20 minuter.

Dom tar kontinuerligt prover på honom, av alla de sorter. Men jäfla vilka klåpare det är som sticker honom och sätter nålar. Får jag se ett till blåmärke på hans armar när jag åker upp idag, så kommer jag handgripligen se till att han får en butterfly-nål insatt.

Nej! Jag ska inte sätta den nålen - men se till att en kunnig gör det. Tror inte bror skulle känna sig trygg om jag så ens erbjöd mig ;)

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Hej, kul blogg du har, men jag måste få försvara mina kollegor här.



Även om man gör allt rätt vid nålsättning/provtagning finns en viss risk att blåmärken uppstår, och vad det gäller butterfly nålar så går det sällan att ge dropp eller långvarig medicin i dem då dem är för tunna.

Hoppas din bror blir återställd

2009-02-09 @ 14:48:38
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Stoffe - Tack för komplimangen! När det gällde stickandet i min bror, så fick dom göra om ett par gånger innan dom ens fick dit nålen. Tills det kom en sjuksyrra med många års erfarenhet och satte nål på första försöket.

2009-02-10 @ 11:08:43
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0