Hur tänkte Dagens Eko?...

... eller när slutade Dagens Eko att tänka *suck*

Idag var det en sån där dag när alla kläder jag skulle sätta på mig spände och stramade om höfter, rumpa, mage och flera andra områden. Visst har jag haft dagar som dessa tidigare men inte tillnärmesvis så här illa *suckar igen*. Så jag bestämmer mig, att när Mini är lämnad hos sin far, så ska jag ta tag i detta. Motionera, dvs simma och målet för idag satte jag upp till 500 meter. Inget speciellt oöverkommligt mål alls.

Väskan packas och jag ger mig iväg, löser inträde, kliver in i duschen och sen kommer på mig själv. OM nu mina normala byxor och kjolar spänner och stramar om magen - vad gör då inte en baddräkt??!! En baddräkt sitter taight i normala fall, sitter nu som vaccumslimmat runt precis varendaste valk,  finns inget som kan dölja det man vill dölja. Stramande kjolar och byxor kan man i alla fall dölja med bylsiga tröjor eller tunikor.

Ja ja, sagt och gjort, virar jag in mig i handduken och går mot poolkanten och gör mitt yttersta för att ta mig i utan att visa mig utan handduk. Känner mig som en övervintrad gråsäl när jag glider? nja, snarare plaskar i vattnet och påbörjar längderna. Som straff för den illa planeringen av illasittande baddräkt så ger jag mig inte förän 600 meter är avverkade. Bubbelpoolen som jag hade tänkt att belöna mig med efter avslutat verk får anstå tills jag har blivit av med valkar och annat som gör att jag inte trivs *suck igen*

Notering till mig själv

Tunikor döljer valkar
Baddräkter framhäver valkar

Kommer du ihåg det nu Dagens Eko???

Nästa gång jag åker till simhallen så ska jag använda burka.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag skulle ju börja simma...bäst jag provar baddräkten kanske...

Hoppas din måndag blir härlig=) själv ska jag plugga och ha en sjuk 4-åring hemma...

2009-01-25 @ 18:26:31
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Pangis

Burkini kanske? Det finns att köpa:-) annars rekomenderas gi.

2009-01-25 @ 19:52:48
Postat av: Orsakullan

Gå in å kika på min blogg :-)



2009-01-25 @ 19:53:13
URL: http://orsakullan.blogspot.com
Postat av: malte

Klädsim är mycket jobbigare och med burka skall det vara näst intill omöjligt att simma. Jag säger bara lycka till. Du lär slimma dig rejält om du börjar simma i burka.

2009-01-26 @ 04:39:57
URL: http://hembryggaren.blogspot.com/
Postat av: DD

men......



2009-01-26 @ 08:59:14
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Njorun

burkini eller våtdräkt rekommenderas :)

2009-01-26 @ 20:19:20
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0